Er du klar til en analytisk rejse?

Du har hørt om IQ (intelligenskvotient) og måske også om EQ (Emotional Quotient), men den nyeste trend er at måle AQ (Analytics Quotient). AQ indikerer, hvor god en organisation er til at bruge Business Intelligence til at træffe smartere beslutninger.

Nutidens organisationer er præget af stigende usikkerhed og risiko, øget pres fra aktionærer, ny lovgivning, en datastrøm uden lige samt en spredning af sociale netværk og mobile enheder. Dette er blevet den nye virkelighed. I denne virkelighed føler virksomhedsledere sig presset i forhold til at bidrage til teamets og organisationens succes og vinde over konkurrenterne. Intuition, mavefornemmelse, og beslutninger, der alene træffes på baggrund af personlig erfaring, er ikke nok. Virksomhedsledere bør have analytiske redskaber til at opnå den indsigt, der er nødvendig for at forstå, hvordan virksomheden fungerer, hvorfor og hvad der skal til for at nå disse mål.

En undersøgelse fra MIT Sloan Management og IBM Institute for Business Value viser, at de organisationer der er gode til at bruge Business Intelligence klarer sig bedre end deres konkurrenter. Hemmeligheden ligger i, at de bruger historiske oplysninger til at spå om fremtiden, forudsige sandsynlige resultater og automatisere beslutninger. Disse organisationer har en høj AQ.

Integrationen af Business Intelligence på tværs af virksomheden er en rejse, der kan starte i én afdeling for at opnå hurtige og håndgribelige resultater, og senere implementeres bredere i organisationen. Organisationer på denne analytiske rejse opnår større konkurrencefordele og et højere udbytte.

Organisationens AQ viser, hvor langt den er kommet på sin analytiske rejse. Jo mere analyse af data der medtages i beslutningsprocessen, jo bedre er det. Enhver virksomhed, team eller person er i forskellige stadier af den analytiske rejse. Nogle er lige startet, mens andre er langt fremme.

Hvor står du og din organisation når det gælder analyse? Hvordan er dine analytiske evner? Er du klar til at påbegynde din analytiske rejse? Ved at bruge den stadigt voksende mængde af data til din fordel og til bedre beslutningstagning, kan du sikre din fremtidige succes. Test din organisations AQ og se, hvor langt den er kommet på rejsen til at blive en organisation, der bruger analyse til at træffe smartere beslutninger!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s